Siirry pääsisältöön

Artek lahjoittaa osan Blue Friday -päivän myynnistä BSAG:lle

Uutinen

Suomeenkin rantautunutta Black Friday -shoppailutempausta vietetään taas perjantaina 23.11. Heräteostoksiin kannustava kaupallinen teemapäivä ei ympäristöä säästä, joten Artek kehitti vuonna 2017 kestävämpää kulutusta tukevan Blue Friday -konseptin.

”Artek myy ja markkinoi tuotteita, joilla on erittäin pitkä elinkaari. Tuotteidemme hankintoja tehdään harkiten ja niiden kanssa eletään vuosikymmeniä ja usein ne vielä siirtyvät perintönä seuraavalle sukupolvelle. Iloitsemme siitä. Äkkinäiseen ostamiseen kannustava Black Fridayn idea on ristiriidassa yrityksemme arvojen ja toimintatapojen kanssa. Artekissa ajattelemme, että valistuneella kuluttamisella voi vaikuttaa merkittävästi tulevaisuuden hyvinvointiin”, toteaa Artekin maajohtaja Anja Matilainen.

Artek lahjoittaa viime vuoden tapaan perjantaina 23.11. tehtyjen normaalihintaisten Artek- ja Vitra-ostosten loppusummasta 20 % BSAG:lle. Blue Friday -ostoksia tekemällä onkin mahdollista osallistua kulutusjuhlien sijasta Itämeren suojeluun.

”Yhteistyö Artekin kanssa on Baltic Sea Action Groupille luontevaa, koska Artekin toimintaan on jo sisäänkirjoitettuna tuotteiden pitkäikäisyys ja elinkaariajattelu. Ympäristöä kuormittavan kuluttamisen vähentäminen sekä tuotteiden suunnittelu arvonsa pitkään säilyttäviksi, ovat keskeisiä tapoja siirtyä kohti Itämerta ja ympäristöä hyödyttävää kiertotaloutta”, iloitsee BSAG:n toimitusjohtaja Johan Schmidt.

Lue myös

Lue lisää
image/svg+xml