TIEDOTE: Kruununprinsessa Victoria Baltic Sea Living Room –tilaisuudessa Turussa 19.9.2011

Ruotsin kruununprinsessa Victoria osallistuu Baltic Sea Action Groupin (BSAG) järjestämään Baltic Sea Living Room –tilaisuuteen maanantaina 19.9. Merimuseo Forum Marinumissa Turussa. Tilaisuudessa keskustellaan käytännön toimista terveemmän Itämeren hyväksi. Koska Itämeren ongelmat ovat moninaiset, niitä ratkaisemaan tarvitaan erilaisia toimijoita koululaisista aina kruununprinsessaan asti. Tämän vuoksi tilaisuudessa on esillä erilaisia Itämeri-sitoumuksen tekijöitä päiväkodista suuryrityksiin.

Baltic Sea Living Room –tilaisuus on jatkoa Turun Kastellholmissa viime maanantaina 12.9. pidetylle Hållbara Hav (kestävä meri) –seminaarille. Prinsessa Victoria osallistui seminaariin ja hän lähetti Tre Kronor -prikin matkaan kohti Maarianhaminaa ja Turkua. Victoria on Itämeri-koulutusta tekevän prikin kummi. Seminaari oli samalla avaus BSAG ja Tre Kronorin yhteistyölle. Prinsessa Victoria on luvannut pitää Itämeren yhtenä tärkeimmistä aiheistaan.

Kruununprinsessa Victoria ja prinssi Daniel saapuvat Forum Marinumin eteen Tre Kronor -prikillä noin kello 10.45. Turun kaupunki järjestää lyhyen vastaanottoseremonia ja Baltic Sea Living Room –tilaisuus alkaa 11.40. Tilaisuus on osa kruununperijäparin kaksipäiväistä Turun vierailua.
Lisätietoja Baltic Sea Action Groupista ja Baltic Sea Living Room tilaisuudesta:
Mathias Bergman, asiamies, +358 50 380 7155, mathias.bergman@bsag.fi
Pieta Jarva, viestintävastaava, +358 50 338 1096, pieta.jarva@bsag.fi
www.bsag.fi

Lisätietoja Turun vierailun mediajärjestelyistä:
Turun kaupungin tiedotuspäällikkö Seppo Kemppainen, +358 50 559 0591.

Lisätietoja Turun vierailun ohjelmasta:
kaupunginjohtaja Aleksi Randell +358 400 500 822
Turun kaupungin yhteysjohtaja Mikko Lohikoski +358 50 559 0238

Lisätietoja Tre Kronor prikistä:
Kerstin Grönwall 08-586 224 00, kerstin.gronwall@briggentrekronor.sewww.briggentrekronor.